A Facebook azt állítja, hogy semmilyen cégnek nem adott hozzáférést a felhasználói adatokhoz az érintettek engedélye nélkül. Korábban a New York Times arról számolt be, hogy a közösségi hálózati egyes technológia óriásoknak jó pénzért igen mélyreható betekintést nyújtott az adatokba.
Az újság arról írt, hogy a Facebook több, mint 150 céggel között adatmegosztási megállapodásokat. A Microsoft Bingjének többek közt lehetővé tette, hogy a kereső lényegében az összes Facebook-felhasználó ismerőinek nevét lássa, az Amazonnak felkínálta a kapcsolati információkat, a Netflix-nak és Spotify-nak pedig még azt is megengedte, hogy elolvassák a felhasználók magánüzeneteit.
A Netflix mindezt tagadja: szerinte soha nem kértek, és nem is kaptak semmiféle betekintést a magánüzenetekbe.
Cáfolja a cikk állításait blogposztjában Konstantinos Papamiltiadis, a Facebook egyik vezetője is, aki szerint egyik szerződésük sem biztosított hozzáférést semmifajta információhoz a felhasználók engedélye nélkül.