A Can-Spam törvényre hivatkozva pert indított Boris Mizhen ellen a redmondi szoftvercég, mivel elmondásuk alapján a magánszemély az eddigi egyik legnagyobb támadást intézte a Live Hotmail levelezőrendszer ellen.
A vád szerint Mizhen több millió Hotmail postafiókot regisztrált, amelyeket arra használt fel, hogy a Microsoft által kifejlesztett Levélszemét bejelentési programmal és az Intelligens hálózati adatszolgáltatással (Smart Network Data Services) kifehérítse az által küldött napi 200 ezer spam levelet. A két védelmi megoldással a felhasználók ugyanis címkével láthatják el a beérkező leveleket, így hiteleseknek, illetve levélszemétnek tüntetve fel azokat. Mizhen munkatársaival ezt használta ki, így hitelesítve az általa létrehozott spam üzeneteket.
Boris Mizhen egyébként nem először kerül szembe a Microsofttal. 2003-ban már pereskedtek egymással a Hotmail felhasználóknak címzett levélszemét miatt, ám akkor az ügyet elnapolták, mivel Mizhen egyrészt 2 millió dollár kártérítést fizetett a redmondi szoftvercégnek, másrészt megígérte, hogy soha többé nem zaklatja a Hotmail felhasználókat kéretlen levelekkel.