Távolról hekkelt meg egy, az autópályán 100 km/órás sebességgel haladó Jeep Cherokee-t két biztonsági kutató, Charlie Miller és Chris Valasek, akik maguk is megdöbbentek, hogy képesek voltak átvenni az ellenőrzést a jármű féke, gázpedálja és egyéb rendszerei felett a kocsi Uconnect szórakoztató egységében lévő sebezhetőség kihasználásával. Miller úgy véli, hogy egy képzett hacker a Uconnect egységek egész csoportja felett képes lehet átvenni a vezérlést, sőt további szkennelések révén az egyik irányítópultról a másikra léphet át. A sok meghekkelt autóból aztán létrehozhat egy vezeték nélküli kapcsolaton keresztül vezérelhető bothálózatot, amely akár több százezernyi járművet is tartalmazhat. Ezzel a legkülönfélébb gonoszságokat lehet művelni, a terrorista akcióktól kezdve az államok által támogatott kibertámadásokig.
Időközben a gyártó és szoftver fejlesztője megtette a szükséges lépéseket az ilyen incidensek megakadályozására. A Kaspersky Lab szakértői úgy vélik, ezek a fontos intézkedések nem elegendőek, mivel a nagy szoftvergyártók is éveket töltöttek annak kidolgozásával, hogy miképpen foltozzák be hatékonyan a termékeikben lévő biztonsági réseket, és az autóiparnak nincs ennyi ideje. Ráadásul nem ez az első eset, amikor meghekkeltek egy járművet, és még mindig egy sor biztonsági hiányosságot kell kiküszöbölni. Sergey Lozhkin, a biztonsági cég GReAT részlegének vezető kutatója szerint az ilyen típusú incidensek elkerülése érdekében az autógyártóknak két fontos dologról kell gondoskodniuk az okos architektúrák fejlesztésekor: az izolációról és az ellenőrzött kommunikációról.
Az izoláció azt jelenti, hogy két különálló rendszer nem lehet hatással egymásra: például a szórakoztató egység nem befolyásolhatja a vezérlő rendszer működését oly módon, ahogy azt a Jeep Cherokee-nél tapasztalták a kutatók. Az ellenőrzött kommunikáció pedig azt jelenti, hogy az autó bejövő és kimenő kommunikációját titkosítják és hitelesítik.