A University of Washington kutatói bebizonyították, hogy mobilapplikációkban megjelenő hirdetések segítségével érzékeny információk gyűjthetők személyek pozíciójával és aplikáció-használatával kapcsolatban.
A trükk az volt, hogy megadott helyekhez és appokhoz kötődő hirdetéseket vásároltak, és megnézték, mely mobil előfizetők felelnek meg a célzásnak. Tíz különböző appban (Grindr, Imgur, Talkatone stb.) tesztelték a reklámokat, és minden esetben széleskörűen hozzáférhető hirdetési hálózatokat használtak.
Az appokban megjelenő reklámoknál a hirdetés vásárlóiként tudomást szereztek a felhasználó rendszerén telepített aplikációkról, a helyinfót pedig úgy tudták kinyerni, hogy meghatározott helyhez kötötték a hirdetéseket, és a hirdetési hálózat értesítette őket, ha egy felhasználó a zónába érkezett.
Ezekkel a technikákkal könnyű visszaélni. Egy vállalkozás a helyhez kötött hirdetésekkel például nyomon követheti a mozgásokat a konkurens főhadiszállásán, az applikáció-specifikus infók pedig feltárhatják a felhasználók szexuális orientációját vagy vallási kötődését.