A lépés része azoknak az erőfeszítéseknek, amelyeknek a célja annak kiderítése, hogy egy e-mail valóban arról a doménről érkezik, amely a levél feladó mezőjében szerepel. Az e-mail-címek meghamisítása ugyanis régóta komoly problémát jelent a spam elleni küzdelemben. November 2-ig a Yahoo bevezeti a DMARC (Domain-based Message Authentication, Reporting & Conformance) rendszer használatát a ymail.com és rocketmail.com szolgáltatásainál, és nemsokára a Google szintén alkalmazni fogja a szigorú DMARC előírásokat a Gmail webes levelező esetében. A DMARC által alkalmazott egyik technológia, a DKIM (DomainKeys Identified Mail) egy titkosított aláírással látja el az e-maileket, amely hitelesíti a küldő domént, míg az SPF (Sender Policy Framework) technológia lehetővé teszi az e-mail-küldők számára annak megadását, hogy mely hostok jogosultak elküldeni leveleiket, így a fogadó szervezetek ki tudják szűrni azokat az üzeneteket, amelyek meghamisított címmel érkeznek.