Lényegében az online hirdetéseket érinti a döntés, mert az olyan fontos Flash-alapú tartalmak, mint a weboldalakba beágyazott videolejátszók, továbbra is működni fognak a Chrome böngészőben.
A Google bejelentése szerint a lépés nyomán továbbjavul majd a Chrome teljesítménye, a weboldalak még gyorsabban fognak betöltődni. Biztonságról nem esik szó, azonban az olyan nagy forgalmú weboldalakat, mint például a Yahoo, az eBay és az MSN az utóbbi hetekben ismét rosszindulatú hirdetések árasztották el, ezért a blokkolásról hozott döntés legalábbis jól időzítettnek mondható, és a változtatás némi könnyebbséget hozhat a felhasználóknak, mutatott rá testvérlapunk, a InfoWorld.
Kedvelt célponttá vált az Adobe Flash a támadók körében, akik rosszindulatú kódot rejtenek a hirdetésekbe és online videókba, hogy azok súlyosabban fertőző oldalakra irányítsák át a felhasználókat. A Flash sérülékenységei megkönnyítették a támadók dolgát, mert nem kellett a felhasználók által eredetileg felkeresett weboldalak feltörésével vesződniük.
Egy ideje a Google már automatikusan HTML5-be konvertálja az AdWords és más, harmadik féltől származó eszközökkel a Google Display Networkbe feltöltött, Flash-tartalmakat, de eddig azokat is automatikusan lejátszotta böngészőjében, amelyeknél ez nem működött. Szeptember 1-jétől a hirdetőknek maguknak kell konvertálniuk tartalmaikat, mert ha ezt elmulasztják, a Chrome-felhasználók csak egy szürke dobozt látnak majd a befagyasztott hirdetésen.
Kivéve, ha kézileg megváltoztatják a böngésző beállításait, hogy az automatikusan lejátssza a Flash-alapú tartalmat, vagy rákattintanak a szürke dobozra, és az egyszeri lejátszás lehetőségét választják. Nyugodtan megtehetik ezt, mert még akkor sem lesznek veszélyben, ha a hirdetés rosszindulatú kódot rejt - a sikeres támadás előfeltétele ugyanis, hogy a felhasználó magára a hirdetésre kattintson.
A Google döntése a Flash-tartalmak alapértelmezett blokkolásáról persze nem oldja meg a rosszindulatú hirdetések (a malwertising) problémáját, mert bár nagy a piaci részesedése, de léteznek más hirdetőplatformok is, és a többi böngésző továbbra is automatikusan le fogja játszani a Flash-alapú hirdetéseket. Nem változtat ezen az sem, hogy az Amazon is bejelentette, szeptember 1-jétől a Google-éhoz hasonló intézkedést léptet életbe. A malwertising érdemi visszaszorításához szélesebb iparági összefogásra lenne szükség.