Évről évre egyre többet vásárolnak a magyarok az interneten: 2014-ben 300 milliárd forintot költöttünk el magyar webshopokban. ami mintegy 4 százalék körüli részt tesz ki a hazai kiskereskedelem teljes forgalmából. "Az internetes vásárlás egyik nagy előnye, hogy pénzt és időt takaríthatunk meg és persze, hogy kényelemessé teszi az ünnep előtti ajándékbeszerzést. De ugyanúgy, ahogyan az áruházakban a zsebtolvajok, az internetes boltokban is egyre több virtuális zsebes, webtolvaj igyekszik megszerezni a pénzünket. Csak ők éppen nem farzsebben tárolt erszényre, hanem a virtuális pénztárcánkra, személyes és bankkártya adatainkra utaznak" - mondta el Molnár Ferenc, a digitális biztonsági szakértő, a Netlock Kft. vezetője. "Az ünnepi vásárlási boom előtérbe helyezi a weboldalak biztonságát, amelyben az SSL rendszer jelentheti az első védvonalat a "webtolvajok" ellen. Az SSL elsősorban is a weboldal látogatóját, vagyis webshop esetén a vásárlót védi."
Bár a Netlock SSL-es statisztikái évről évre növekedést mutatnak, még mindig számos olyan weboldal és webshop van, amely nem rendelkezik tanúsítvánnyal és kiszolgáltatottabbá teszi vásárlóit a webtolvajoknak. Azt pedig még kevesebben tudják, hogy az SSL, az oldal és az ügyfél között zajló kommunikáció titkosítása mellett egyéb fontos feladatokat is ellát: a tanúsítvány hitelesíti a weboldalt, és biztosítja az ügyfeleket arról, hogy az ott látott információk valóban az adott weboldalhoz tartoznak, (azokat senki nem változtatta meg a kommunikáció folytán), és az ügyfél által megadott adatokat kizárólag a weboldal üzemeltetője ismerheti meg. Az SSL bevezetése egyáltalán nem luxuskategória, éves szinten néhány ezer forintból megváltható, legegyszerűbb verziója pedig pár kattintással megrendelhető.
A Netlock szakértője körültekintésre inti a vásárlókat. A weboldal és a vásárlás biztonságát növelő SSL tanúsítványt egy "zárt lakat" ikon jelöli a webcím előtti mezőben. De az online vásárlás biztonságát növelheti például, ha a fizetéskor internetes hitelkártyát használunk, amelyre csupán a vásárlás nagyságrendjével megegyező összeget töltünk fel. Ugyanígy érdemes ellenőrizni, hogy az adott webshop rendelkezik-e telephellyel, van-e levelezési címe, telefonszáma, és megfontolandó rákeresni az internetes fórumokon az adott webshopra, és megnézni mit írnak a korábbi vásárlók.