A United Airlines gépei szerdán reggel több mint egy órán át nem tudtak felszállni a vállalat informatikai rendszereinek leállása miatt. A probléma világszerte mintegy 4900 járatot érintett, és bár a rendszer szerdán délelőtt helyreállt, az egyórás leállás vélhetően csütörtökön is fennakadásokat fog majd okozni a légi közlekedésben az okozott késések és logisztikai problémák miatt.
A cég gépeinek leszállását nem akadályozta a rendszerhiba, azonban a leérkezett repülők földi fogadásában okozott fennakadások miatt egyes járatok utasai háromnegyed órát voltak kénytelen várakozni, mire leszállhattak a gépről. Az induló gépekre pedig helyenként kézzel voltak kénytelenek beszállókártyákat kiállítani a United Airlines munkatársai.
Néhány órával később, helyi idő szerint 11.32-kor a New York-i értéktőzsde felfüggesztette a kereskedést egy "belső technikai problémára" hivatkozva. A leállás nem befolyásolja a New York-i tőzsdén (NYSE) jegyzett részvények forgalmát más tőzsdéken. A CNN hírcsatorna értesülései szerint már a kereskedés kezdete előtt voltak jelei a problémáknak: a tőzsde vezetése jelezte a brókereknek, hogy több mint kétszáz részvényt technikai okokból nem adhatnak és vehetnek a nap folyamán.
A leállás előtt a tőzsde mínuszban volt a kínai részvényárfolyamok tartós és jelentős esésével, illetve a görögországi helyzettel kapcsolatos aggodalmak miatt.
A CNN kérdésére a belbiztonsági minisztérium közölte, "jelenleg nincs jele annak, hogy rosszindulatú tevékenység" okozta volna a hibákat. Az NBC hírtelevízió pedig kormányzati forrásokból úgy értesült, hogy a két rendszerhiba között semmi összefüggés nincs.
A United Airlines saját első vizsgálata szintén úgy ítélte meg, hogy nem külső támadás okozta a rendszerhibát, és a New York-i tőzsdét üzemeltető cég is arról számolt be, hogy belső problémák, nem pedig kibertámadás áll a leállás mögött.
A légitársaság és a tőzsde mellett a The Wall Street Journal üzleti lap hírportálja is technikai gondokkal küzdött szerdán, bár a honlapot csökkentett módban hamar újraindították.