A felhőalapú alkalmazásokba a legtöbb helyen manuálisan veszik fel a felhasználókat, ami komoly terhet ró az IT üzemeltetésre. Szintén nehézség az informatikai szakemberek számára, hogy a felhőalapú megoldások használata során nem mérhető a felhasználói aktivitás és a megfelelőség. A felhasználók pedig a jelszavak nem megfelelő használatával bonyolítják a helyzetet: a biztonságos működés érdekében a különböző SaaS alkalmazásokhoz elvileg különböző jelszavakat kellene megadniuk, ám az egyszerűség kedvéért a legtöbbször ugyanazt használják mindenhol, amely sok esetben megegyezik céges belső jelszavukkal.
A BYOD trend terjedése szintén új kihívásokat támaszt a személyazonosság- és hozzáférés-kezelés terén, hiszen az alkalmazottak az okostelefonjaikról és tabletjeikről is szeretnének hozzáférni a vállalati erőforrásokhoz, ez azonban biztonsági kockázatokhoz vezet. A közösségi hálózatok terjedése új lehetőségeket teremt a vállalatok számára az ügyfelek és partnerek kezelésére. A felhasználók többnyire nem szeretik, ha regisztrálniuk kell egy weboldal használatához, jobban kedvelik, ha a közösségi oldalakon már korábban létrehozott fiókjaikat használhatják az egyéb internetes oldalakon történő bejelentkezésekhez is.
A cégeknek a siker érdekében meg kell felelniük ezeknek a kihívásoknak. A NetIQ Novell SUSE meglévő, és hamarosan piacra kerülő termékeivel próbál segítséget nyújtani a döntéshozóknak. Azt, hogy a cég jó úton jár több piackutató felmérése is bizonyítja. A következetesen felépített IAM (identity és access management) termékekből álló portfóliónak köszönhetően a vállalat a hozzáférés- és jogosultságkezelési piac éllovasává válhatott.
„A személyazonosság- és hozzáférés-kezelés terén hosszú évek óta folyamatosan az élmezőnyben vannak a megoldásaink. Az erős alapok mellett mindez annak köszönhető, hogy folyamatosan követjük a változásokat, és rövid időn belül reagálunk a legfrissebb kihívásokra is. Tapasztalataink és információink szerint a vállalatok napjainkban többnyire a felhőalapú számítástechnika és a mobileszközök vállalati használata területén szembesülnek új jogosultságkezelési problémákkal, illetve a közösségi fiókok adatainak engedélyezésével kívánnak új lehetőségeket kiaknázni ügyfeleik körében” – foglalta össze Szittya Tamás, a Magyarországi Képviselet ügyvezető igazgatója.