A vizsgálatok jelen állása szerint a másodpilóta Andreas Lubitz zárta ki kapitányát a pilótafülkéből, és szándékosan vezette a Germanwings utasszállítót egy francia hegyoldalnak március 24-én, 150 ember halálát okozva. A 4U9525 járat megmentésére lett volna nyolc perc, de a hatóságok képtelenek voltak a beavatkozásra.
Axel Raab, a német légiforgalmi irányítási hatóság (DFS) egyik vezetője elmondta az NBC News-nak, hogy a német hatóságok vizsgálják, hogy lehet kidolgozni azt a rendszert, amely lehetővé tenné a gépek távirányítását. A New York-i ikertornyok elleni támadások, a 9/11 óta az Európai Unió és számos vállalat, beleértve DFS-t is, elindított egy kutatási projektet a repülőgépek automatikus leszállásának kifejlesztésére.
A légitársaságok óvatosan fogadták a kezdeményezést. A Lufthansa Csoport, a Germanwings anyavállalata azt mondta, felfigyeltek az új javaslatokra és értékelik azokat, együttműködve partnereikkel. Egyes szakértők eközben arra figyelmeztettek, hogy biztonsági kockázatokat jelentenek azok az adatfolyamok, amelyek a földi rendszerek és repülőgépek között zajlanak.
Az Egyesült Államok Kormányzati Ellenőrzési Hivatal közzétett egy jelentést, amely szerint a repülőgépek egyre nagyobb része csatlakozik az internetre. Biztosítani kell, hogy kizárható legyen a jogosulatlan távoli hozzáférés a repülőgépek irányítási rendszereihez.
Ennek ellenére a Germanwings targédiája új lendületet adott annak kutatási projektnek, amely szerint a légügyi hatóságok megpróbálnak beavatkozni a repülőgép rendszereibe, ha a pilótafülkében vészhelyzet alakul ki.