Technikai tanácsadást kínáló csalók
E-mailben vagy telefonon próbálkoznak ezzel a trükkel a kiberbűnözők. Például azt állítják magukról, hogy a Microsoftnál dolgoznak, és arra kérnek minket, hogy telepítsünk egy távoli hozzáférést lehetővé tevő programot vagy egy hibakereső szoftvert. Aztán egy rakás rosszindulatú programot és hibás konfigurációs beállítást találnak a számítógépünkön, amelyek eltávolításához, illetve kijavításához pénzért egy szoftvert kínálnak. A fizetéshez elkérik a bankkártyánk számát, és már kész is a baj.
Azért lehetnek sikeresek a fenti módszert alkalmazó csalók, mert a technikai támogatással foglalkozó valódi szakemberek pontosan ugyanezt csinálják. Van azonban egy lényeges különbség: az utóbbiak nem akkor keresnek meg minket, amikor még nem is tudunk arról, hogy valamilyen probléma van a számítógépünkkel, hanem mi kérünk tőlük segítséget, ha valami rendellenességet tapasztalunk a PC-nken.
Védekezés. Ha gyanús ajánlkozást kapunk egy ismert cég nevében e-mailben, keressük meg a vállalat elérhetőségét az interneten, és kérdezzük meg tőlük, hogy valóban az ő részükről történt-e a megkeresés.
Rosszindulatú keresési találatok
Az egyik leghatékonyabb módja a számítógépek vírusokkal való megfertőzésének, ha rosszindulatú programokat tartalmazó weboldalakra mutató hivatkozásokat jelenítenek meg a találati listák elején. Ha egy valaki egy technikai vagy más jellegű problémával találkozik, vagy kap egy hibaüzenetet, többnyire az általa használt keresőszolgáltatás segítségével próbál meg további információhoz jutni. Ezt használják ki a kiberbűnözők, és a leggyakrabban keresett témákban gyors megoldást ígérő, hivatalosnak tűnő weboldalakat kínálnak a találati listákon. Az óvatlan felhasználók aztán telepítik az ezeken található programokat, melynek eredményeképpen vírussal fertőzik meg a gépüket.
Védekezés. Mindig menjünk a gyártók hivatalos weboldalára, és ott kérjünk támogatást.