Az Apple saját magát dicsérte, amiért megakadályozta, hogy problémás alkalmazások kerüljenek be az alkalmazásboltjába, annak ellenére, hogy a múlt héten bíróságra benyújtott e-mailek szerint elmulasztotta tájékoztatni több millió felhasználóját arról, hogy rosszindulatú szoftvereket telepítettek - írja a Zdnet.
Az elutasításokra 48 ezer esetben azért került sor, mert az alkalmazások rejtett vagy nem dokumentált funkciókat tartalmaztak, míg több mint 150 ezer alkalmazást azért utasítottak el, mert spamnek, másolatnak vagy a felhasználók félrevezetésének bizonyultak, például vásárlásra manipulálták őket - közölte az Apple egy blogbejegyzésben.
Az Apple alkalmazás-ellenőrző csoportja 2020-ban több mint 215 ezer alkalmazást azért is elutasított, mivel a fejlesztők vagy a szükségesnél több felhasználói adatot kértek, vagy rosszul kezelték a felhasználói adatokat. Emellett a cég tavaly 470 ezer fejlesztői fiókot szüntetett meg, és további 205 ezer fejlesztői bejelentkezést utasított el csalással kapcsolatos aggályok miatt. Azt állította, hogy a felügyeleti gyakorlatának köszönhetően ezeket a csalárd fejlesztői fiókokat átlagosan kevesebb mint egy hónappal a létrehozásuk után megszüntette.
"Sajnos néha előfordul, hogy a fejlesztői fiókokat teljes mértékben csalárd céllal hozzák létre. Ha egy fejlesztői jogsértés kirívó vagy ismétlődő, a szabálysértőt kizárjuk az Apple Developer Programból, és a fiókját megszüntetjük" - közölte az Apple.
Az ellenőrzési protokollok végrehajtásával - amellett, hogy több mint 3 millió lopott hitelkártya használatát akadályozták meg - az Apple állítása szerint több mint 1,5 milliárd dollárnyi potenciálisan csalárd App Store tranzakciónak is elejét vették.
Az Apple App Store frissítése nem sokkal azután történt, hogy a bíróságon olyan dokumentumokat nyújtottak be, amelyek állítólag a szolgáltatás biztonsági képességeit vizsgálták. A múlt héten bíróságra került 2015-ös e-mailben az Apple vezetői azt állították, hogy 2500 rosszindulatú alkalmazást fedeztek fel, amelyeket 128 millió felhasználó 203 milliószor töltött le.
Annak ellenére, hogy más e-mailek arra utaltak, hogy az Apple fontolgatta, hogy értesítse-e az érintett felhasználókat a rosszindulatú alkalmazásokról, az cég jogi képviselői az ArsTechnica beszámolója szerint nem szolgáltattak bizonyítékot arra, hogy a felhasználókkal tudatták volna a rosszindulatú szoftverek telepítését. Az e-maileket az Apple és az Epic Games között zajló háromhetes jogi huzavona részeként nyújtották be a bírósághoz.
Az Epic Games tavaly augusztusban indított pert az Apple ellen, azzal vádolva az iPhone-gyártót, hogy piaci erejével visszaélve jelentősen csökkentette a versenyt az alkalmazások terjesztési és fizetési folyamataiban. Az amerikai per egy a sok közül, amelyet az Epic Games az Apple ellen indított, hiszen más joghatóságoknál Ausztráliában, az EU-ban és az Egyesült Királyságban is keresetet nyújtott be.