A Creative Cloudot érő új AI-eszközök közé tartoznak a Photoshop fotóhelyreállítási és háttércsere-eszközei, valamint a Premiere Pro egykattintásos színkorrekciója és az Adobe Express szövegből képbe történő felkérései. A társaság azonban most először az Adobe MAX 2022 konferenciája során majdnem annyi időt szentelt az MI technológiával kapcsolatos felelősségérzetének, mint maguknak a funkcióknak.
Még mielőtt részletesen bemutatták volna az új Photoshop AI-eszközöket, Shantanu Narayen, az cég vezérigazgatója elmondta, a vállalat eltökélt szándéka, hogy "MI-t fejlesszen a társadalmi jó érdekében" - és ennek az elkötelezettségnek részeként mostantól az Adobe Express teljesen ingyenes a nonprofit szervezetek számára.
Azzal a félelemmel kapcsolatban, hogy az MI egy nap a művészek helyébe léphet, Scott Belsky, az Adobe termékigazgatója ezután leírta, hogy az MI mindig csak "a másodpilóta lehet a kreatív törekvésekben". Elmondta, hogy az Adobe átgondoltan akarja fejleszteni MI-kínálatát, "az ötletet az alkotóközpontúság felől közelítve. Azt akarjuk, hogy a kreatívoknak hasznára legyen, nem pedig a helyükre lépjen".
Ezt az érzést az Adobe termékmenedzsment igazgatója, Bryan O'Neil Hughes is megerősítette, aki a Creative Bloqnak elmondta: "Nagyon odafigyelünk arra, ahogyan megközelítjük az MI-t, és egy nagy csapatnyi emberünk foglalkozik vele. Fontos tudni, hogy mi a valós és mi nem".
Talán a legkézzelfoghatóbb aspektusa az Adobe elkötelezettségének a felhasználók segítésében, hogy tudják, mi a "valódi", a Content Authenticity Initiative, amely a félretájékoztatás ellen igyekszik küzdeni, és minden típusú digitális tartalomhoz hozzáadni egy ellenőrizhető bizalmi réteget. Az Adobe bejelentette, hogy partnerségre lépett a Leica és a Nikon fényképezőgépgyártókkal, hogy közvetlenül a fényképezőgépeikbe beépítsék a származási technológiát.
A Dall-E 2-féle szöveg-kép generátorok megjelenésével sok művész, köztük Kyle T Webster illusztrátor és az Adobe design evangelistája is ellenérzését fejezte ki a mesterséges intelligencia koncepciója iránt. Bár egyértelmű, hogy a mesterséges intelligencia művészet itt marad, de bátorító, hogy az Adobe is figyel - számolt be Creative Bloq.