Újabb szög került az Adobe Systems biztonsági szempontból sokat kritizált multimédiaszoftverének, a Flashnek a koporsójába. A Google megadta a határidőt, amely után nem futtatja tovább a Flash hirdetéseket, és csak olyan reklámokat hajlandó elfogadni, amelyek HTML5-ben íródtak.
Június 30 után a Google már nem fogad be új, Flash alapú display hirdetéseket, 2017. január 2-től pedig a futásukat sem engedélyezi a Display Hálózaton és a DoubleClicken.
A Flash a hackerek egyik fő támadási felülete, mivel több száz millió számítógépen fut, és tele van biztonsági résekkel. Ezeken keresztül a hackerek akkor is képesek rosszindulatú programokat feltelepíteni áldozataik rendszerére, ha azok csupán megnéznek egy hirdetést.
A Flash elleni kampányt egyik elindítója Steve Jobs volt, aki az iPhone-ról letiltotta a szoftvert. Tavaly a Facebook biztontási vezetője szólította fel az Adobe-ot, hogy vonja vissza a Flasht. Szeptemberben pedig a Google a weboldalakon leállította bizonyos Flash-tartalmak automatikus lejátszását.