A Google bejelentette: továbbfejlesztette keresőmotorját annak érdekében, hogy a rendszer képes legyen a rossz minőségű termékeket és szolgáltatásokat kínáló weblapok szűrésére és ?érdemeiknek megfelelő" rangsorolására. A cég azután döntött a rangsorolási rendszer átalakítása mellett, miután a New York Times egyik riportjában egy online látszerészbolt tulajdonosa beszámolt arról, hogyan járultak hozzá az őt és szolgáltatásait kritizáló fogyasztói vélemények ahhoz, hogy webshopja előkelő helyen jelenlen meg a Google találati oldalán.
?Éltem a lehetőséggel, a módszer működik. Nem számít, ha negatív vélemények jelennek meg rólam, ha ez elősegíti a befektetéseim megtérülését. Úgy döntöttem, a magam javára fordítom a helyzetet" - érvelt a ?mindegy, hogy mit, csak írjanak rólam" módszer előnyei mellett Vitaly Borker, a DecorMyEyes alapító-tulajdonosa.
A Google a cikk megjelenését követően mindent megtett annak érdekében, hogy megoldást találjon a Borker által említett, visszás helyzetre. ?Elmondhatom, hogy az, ha valaki silány termékeket árul az interneten, csak árthat a Google-besorolásának" - írta szerdai blogbejegyzésében Amit Singhal, a Google munkatársa.
A Google-t meglepte és zavarba ejtette a New York Times cikke, a cég mégis gyors megoldást talált a problémára - vélekedett Greg Sterling, a Sterling Market Intelligence elemzője. A szakember hozzátette: ?A helyzet remekül példázza, hogy a Google sem sérthetetlen. Folyamatos, a felmerülő problémákra hathatós választ adó fejlesztéseket kell végezniük a rendszerükön".
Singhal elmondta, hogy a Google egy ?újonnan kifejlesztett algoritmus" segítségével képes kiszűrni a ?különösen rossz felhasználói élményt nyújtó" kereskedőket. A rendszer automatikusan hátrébb rangsorolja az érintett oldalakat, ami a szakember szerint megnyugtató megoldást jelent a problémára.