Hirdetés
. Hirdetés

Hogyan fenyegeti a Gmail a Microsoftot?

|

A Gartner piackutató vállalat szerint a Google e-mailszolgáltatása hamarosan komolyan meg fogja csapolni a redmondiak vállalati szférából származó bevételeit.

Hirdetés

google apps docs offline
google apps docs offline
A Google vállalati e-mailpiacból való részesedése nagyjából 1 százalék, közölte a Gartner, ám néhány éven belül el fogja érni a 10 százalékot, becsülte meg a jövőt a piackutató. Napjainkban elsősorban az 5 ezer vagy annál több főt alkalmazó vállalatok körében válik egyre népszerűbbé a Gmail, függetlenül attól, hogy a magán- vagy az állami szektor szervezeteiről van szó.

Olyan ügyfeleket tudhat magáénak a Google e-mailszolgáltatása, mint a Motorola Mobility 22 ezer alkalmazottal, az Egyesült Államok szövetségi hivatalainak munkáját segítő General Services Administration 17 ezer alkalmazottal, a Los Angeles-i polgármesteri hivatal szintén 17 ezer alkalmazottal, a Jaguar Land Rover autógyártó 15 ezer alkalmazottal, az InterContinental szállodalánc 25 ezer alkalmazottal és a wyomingi állami vezetés 10 ezres felhasználói létszámmal.

„Jelenleg az e-mailfelhő-háború eszkalálódásának kezdetét látjuk" - írta Matthew Cain, a Gartner elemzője a Google vállalati térhódítását kutató, nemrég kiadott jelentésben. A piackutató szerint a felhőalapú elektronikus levelezőrendszerek a teljes vállalati e-mailpiac mintegy 4 százalékát teszik ki. A szegmenst egyébként a Microsoft dominálja, a redmondi felhőalapú Exchange szolgáltatás még 2010-ben jelent meg, a lehetőségeket pedig az Office 365 idei kiadásával bővítette tovább a vállalat.

Természetesen a Google sem tétlenkedett az elmúlt egy évben. Több mint kéttucatnyi változtatást eszközölt a Gmailben, melyek révén jelentősen fejlődött többek között a biztonság és a kezelhetőség. Ide tartozik például a felhasználói bejelentkezéseket tároló sütik (cookie) alaphelyzetbe állításának, illetve a felhasználói csoportokra vonatkozó szabályok kezelésének lehetősége. Ezzel az ütemmel a Microsoft úgy próbálja meg felvenni a harcot, hogy a cloudban használt Exchange-ben adja közzé először az új fejlesztések, nem a különálló szoftverben. „Ez jelentős változást jelent a Microsoft gyakorlatában" - összegezte Cain.

Nem a Google-lel van a baj?
A piackutató szerint nem azért alacsony a Gmail vállalati felhasználásának szintje, mert azt a Google üzemelteti, hanem azért, mert a vállalatok - ma még - túlságosan komplex igényeket támasztanak egy felhőalapú levelező- és irodai szolgáltatással szemben. Cain vélekedése szerint az olyan területek szabályozása, mint a belső routing, alkalmazásintegráció és megfelelőség, egyelőre túl nagy falatot jelentenek a cloudalapú szolgáltatások számára.

„Egy fejlett, integrált rendszerrel bíró vállalat nem fogja egyhamar az e-mailszolgáltatást felhőben nyújtó lehetőségeket keresni. A cloud szolgáltatók egyszerűen nincsenek abban a pozícióban, hogy mindezt a szervezetre szabást megtehessék" - írta le véleményét az elemző.

Redmond reagál
Nem maradt válasz nélkül a Gartner jelentése, a Microsoft hivatalosan is reagált a piackutató vállalat megállapításaira. Eszerint: „a piacon található egyéb megoldások elérhetősége ellenére az Office 2010 lett az Office történetének leggyorsabban fogyó változata, és hatalmas érdeklődést látunk az üzleti szegmens részéről, vállalati mérettő függetlenül, felhőalapú irodai szolgáltatásunk, az Office 365 irányába." A szóvivő fontosnak tartotta kihangsúlyozni azt is, hogy a Microsoft Office egy vállalati piacon már régóta bizonyított, „páratlan" felhasználói élményt biztosító megoldás, amely akár a felhőben, akár azon kívül is megállja a helyét. A Microsoft szerint ezt a lehetőséget egyetlen más gyártó sem kínálja jelenleg.

De mit tehet a Google, hogy birokra kelhessen a Microsoft hatalmas tudásával, tapasztalatával és erőforrásaival? Nos, például előre beütemezetten további funkciókat integrálhat szolgáltatásába, illetve azzal is sokat lendíthetne a felhőalapú e-mailszolgáltatás terjedéséért, ha átláthatóvá tenné azt. Ez a probléma egyébként nem a Google sajátja, a cloud megoldásokra általánosságban jellemző. Persze arról szó sincsen, hogy a keresővállalat outsiderként nézné a piaci folyamatok zajlását: a Google Apps szoftvereket már több mint 4 millió cég használja, és napi szinten 5 ezerrel bővül számuk, derült ki nemrég (miközben a nyár elején még szerényebb számokat tett közzé a keresőóriás).

Hirdetés
0 mp. múlva automatikusan bezár Tovább az oldalra »

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Engedélyezi, hogy a https://www.computertrends.hu értesítéseket küldjön Önnek a kiemelt hírekről? Az értesítések bármikor kikapcsolhatók a böngésző beállításaiban.