A dél-koreai gyártó bejelentése szerint mióta 2010 májusában piacra dobták az első androidos Galaxy S-t, az okostelefon-családnak sikerült átlépnie eladott darabszám tekintetében a 100 milliós határt. A család névadójából 24 millió darabot adtak el, ebből az első 10 milliót a megjelenés utáni hét hónapban. 2011-ben a Galaxy S II 40 millió eladást ért el, és a tízmillióhoz csak 5 hónap kellett. A lendület nem csökkent, a tavaly piacra dobott Galaxy S III-ból 100 nap alatt sikerült 20 millió darabot eladni, mostanra pedig több mint 40 milliót.
A legfrissebb comScore jelentés szerint a Samsung a legnagyobb okostelefon-gyártó az Egyesült Államokban a piac 27 százalékát uralva, maga mögé utasítva a mindössze 19 százalékos részesedéssel rendelkező Apple-t. Nem csak az államokban ül a trónon a Samsung, az iSuppli szerint a globális mobiltelefon-piac 29 százalékát tudhatják magukénak a Dél-Koreaiak. 24 százalékkal áll második helyen a Nokia, míg a harmadik helyet a 10 százalékos Apple foglalja el.
Természetesen ezt a sikert a Samsung nem csak a Galaxy S sorozattal érte el. A dél-koreaiak hihetetlen mennyiségű készülékkel árasztják el a piacot, amikkel megpróbálnak minden vásárlói igényt és piaci szegmenset lefedni. Remek példa a Galaxy S III mini, illetve a Galaxy S II Plus, ami tulajdonságait tekintve valahol a kis és a nagy S III között helyezkedik el.
Érdemes megemlíteni, hogy a Galaxy S III felhasználói – kézen fogva az iPhone 5 userekkel – viszik a prímet a mobil adatfelhasználásban. Noha rengeteg tablet fogyott a tavalyi év során, az elemzések szerint még a mobiltelefon-felhasználók forgalmazzák a legtöbb adatot a mai napig is.
A Samsung képes volt ott is eredményeket felmutatni, ahol másoknak nem termett babér. Erre remek példa az 5 hüvelyknél nagyobb kijelezővel rendelkező okostelefon, a Galaxy Note sikere. A Dell korábban megpróbált telefon-képességekkel rendelkező, 5 hüvelykes tabletet értékesíteni, de a próbálkozás kudarccal végződött.
A Samsungnak valahogy mégis sikerült eredményeket elérnie a hatalmas telefonokkal, és miközben a többi gyártó is elkezdett próbálkozni a csak “phableteknek” nevezett eladásával, a Dél-koreaiak 10 milliót adtak el az első Note-ból, és 5 milliót a Galaxy Note II-ből.
A Strategy Analytics becslése szerint a Samsung ennek a stratégiának köszönhetően 290 millió okostelefont ad majd el idén, ami a tavalyi 215 millióhoz képest 35 százalékos növekedést jelent. Összehasonlításképpen az elemzők úgy becsülik: az Apple 180 milliós eladást ér majd el idén, ami 33 százalékos növekedést jelent.
2013 első felében a Samsung valószínűleg piacra dobja új zászlóshajóját, a Galaxy S IV okostelefont. Az interneten már keringenek képek az új telefonról, de hivatalos részletek még nem láttak napvilágot.