Számos lehetőség kínálkozik az induló vállalkozásoknak arra, hogy oldalukat sikeressé tegyék. A sokat emlegetett közösségi oldalakon túl érdemes néhány kört futni a tartalomgyűjtő webhelyekkel is, hiszen itt is legtöbbször ingyen helyezhetjük linkünket a felhasználók szeme elé. Az mindenképpen biztos, hogy oldalunkat minél jobban be kell „hálóznunk”, mivel a linkek nem csak látogatót hoznak, hanem a Google robotjainak is azt üzenik, hogy oldalunk fontos és érdekes.
Gyakorlatilag teljesen mindegy milyen termékünk, szolgáltatásunk azt mielőbb el kell helyeznünk valamilyen gyűjtőoldalon is, mert a keresőkben nem biztos, hogy azonnal jó pozíciókba kerül oldalunk. Hol is keresgéljünk, hová tegyük, startlapra, hírkeresőre, árösszehasonlítóra, speciális tartalomgyűjtőre? Attól függ, hogy mit szeretnénk megmutatni magunkból attól függően kell megválasztanunk a megcélzott gyűjtőoldalakat.
Start, kis zökkenőkkel
Kézenfekvőnek látszik, hogy oldalunkat feltegyük a Startlapra. Sajnos egyre gyakrabban érkezik elutasító válasz a tematikus startapok szerkesztőitől, ha nemrégiben született oldalunkat szeretnénk oldalukra ajánlani. Megtelt, nem vág pofilba, vagy egyszerűen teljesen feldolgozott a témakör – érkezik a lehangoló magyarázat. A több ezer startlap között azonban egy-kettőn biztosan megtaláljuk a nekünk tetszőt. A kérdés csupán az, hogy a felhasználó megtalálja-e az egyforma lapok özönében azt, amelyre felkerültünk.
Létezik azonban ellenkező tapasztalat is ugyanezen oldalak működésére. Egy jó cikk, egy hosszabb életű elemzés könnyedén hozhat még hónapok múlva is olvasókat, látogatókat honlapunkra, ha jó helyre kerül valamelyik tematikus gyűjtőoldalon.
Áru és cégkeresők
A gyűjtőoldalak modelljére épülő árösszehasonlítók is komoly látogatottságot tudnak felmutatni, főleg ha megfelelő a keresőoptimalizálásuk. A legnagyobbakra csak viszonylag nagy árumennyiséggel érdemes felkerülni, a kisebbekre szinte bárkit beengednek. A probléma itt egyetlen apróságban fogalmazódik meg, az árak tekintetében biztos lesz olyan, aki mindenki alá ígér. Ez elképzelhető, hogy kedvezőtlenül érinti üzletünket. Nagy csodák azonban nincsenek, az olcsóság valahol, valamilyen szolgáltatásban, garanciában spórolást jelent, így jobb szolgáltatás feltételekkel, akciókkal az árletörő cégek elé kerülhetünk.
Cégkeresők
Ugyanez vonatkozik a cégkeresőkre is, annak ellenére, hogy ezek tartalma legtöbbször nagyon igénytelen. Ezek többsége fizetős, de a díjak legtöbbször elenyésző kiadást jelentenek. A kinézet, a kereshetőség függvényében elképzelhető, hogy némelyiken érdemes megjelenni. Én azt gondolom, hogy ezek az oldalak a legkevésbé érdekesek, s ha saját cégemről lenne szó ezt tenném utolsó helyre a sorban.
Ha hírekkel dolgozunk…
A hírgyűjtők közül az ismertebbek szintén komoly forgalomirányító szerepet töltenek be a neten. Ezek egy része fizetős, míg mások ingyen is eléretők. A hírgyűjtők többségén meg tudunk jelenni egy linkkel is, amivel elég komoly forgalmat irányíthatunk oldalunkra, még akkor is, ha oldalunk nem híreket kínál.
Partneri viszony speciális gyűjtőoldalakkal
Érdekes együttműködéseket köthetünk, például álláskereső oldalakkal, egyedi tartalom aggregátorokkal is. Lényegileg szinte bármilyen olyan oldallal, ahol a mi témánkban sok tartalom jelenik meg. Ha pl. használt autókat árusítunk, akkor mondjuk az autonews lehet az optimális partner, vagy ha televíziót, akkor a port.hu oldalán. (csak megjegyzem, az utóbbin láttam már hűtőszekrény linket is.)
Nem elképzelhetetlen, hogy akár blog oldalakon is érdemes megjelennünk, ez viszonylag olcsó lehetőséget kínál a bemutatkozásra, s ha témában hasonló a tevékenységünk, akkor könnyedén meggyőzhető a partner is egy kölcsönös előnyöket ígérő együttműködésre.
A cél egyértelműen az, hogy minél több helyen láthatóvá váljunk, lehetőleg jól látogatott oldalakon, ahol sokan láthatják meg linkünket.