Hirdetés
. Hirdetés

Ez a világ legértékesebb márkája, ami lehagyta a Google-t és az Amazont is

|

Eddig is dobogós volt, de miután márkaértéke 87 százalékkal nőtt egy év alatt, így feljutott a tetejére.

Hirdetés

Három év után ismét az Apple a legértékesebb márka a világon a 2021-es Global 500 ranglistán. A lajstromot összeállító brit Brand Finance piackutató és üzleti tanácsadó vállalat szerint az Apple márkaértéke 263,4 milliárd dollárra nőtt, ez 87 százalékos emelkedést jelent egyetlen év alatt. A cég tavaly a harmadik, egy évvel korábban és az azt megelőző évben egyaránt a második volt a listán.

A második helyen az előző három év listavezetőjét, az Amazon.com-ot találjuk, amelynek a márkaértéke 15 százalékkal, 254,2 milliárd dollárra emelkedett, míg a Google a tavalyi második helyről a harmadikra csúszott vissza, márkaértéke 1 százalékkal, 191,2 milliárd dollárra nőtt.

Hirdetés

A top10-et tekintve megőrizte negyedik helyét a Microsoft, 117,1 milliárd dollárról 140,4 milliárd dollárra nőtt márkaértékkel. Az ötödik helyen sincs változás, a Samsung 94,5 milliárd dollárról 102,6 milliárd dollárra emelkedő márkaértékével továbbra is elfoglalja a helyet.

A tavalyi nyolcadik helyről a hatodik helyre tört fel a Walmart amerikai kiskereskedelmi cég, piaci márkaértéke 77,5 milliárd dollárról 93,19 milliárd dollárra nőtt. Alul maradt, a hetedik helyet magáénak tudva a Facebook, amelynek a piaci márkaértéke 79,8 milliárd dollárról 81,48 milliárd dollárra emelkedett.

A tavalyi hatodik helyről a nyolcadikra csúszott vissza a kínai ipari és kereskedelmi bank (ICBC), márkaértéke 80,1 milliárd dollárról 72,8 milliárd dollárra csökkent. A listán a kilencedik a Verizon (68,9 milliárd dollár), a tizedik pedig a WeChat (67,9 milliárd dollár).

Összességében a Tesla szárnyalt: az elektromos autógyártó márkaértéke egy év alatt 158 százalékkal, 32 milliárd dollárra emelkedett, ilyen jelentős drágulást a listán szereplő egyetlen cég sem ért el. Az értéknövekedés tekintetében a második az Alibaba.com, amelynek márkaértéke 108 százalékkal, 39,2 milliárd dollárra emelkedett.

Voltak azonban vesztesei is az elmúlt időszaknak, 40%-os visszaesés sújtotta a légi közlekedésben érintett cégeket, a repülőgépgyártó Boeinget, az Airbus-t, az American Airlines légitársaságot és a Deltát is.

Hirdetés
0 mp. múlva automatikusan bezár Tovább az oldalra »

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Engedélyezi, hogy a https://www.computertrends.hu értesítéseket küldjön Önnek a kiemelt hírekről? Az értesítések bármikor kikapcsolhatók a böngésző beállításaiban.