A Sony Electronics elnöke, Stan Glasgow és a Panasonic észak-amerikai technológiai igazgatója, Paul Liao a negyedszer megrendezett DisplaySearch HDTV Konferencián beszélt arról, hogy a fogyasztók felvilágosítása, valamint a kiskereskedők képzése mennyire fontos lenne a HDTV (high-definition television - nagyfelbontású televízió) csatornaszolgáltatások, az újgenerációs DVD formátumok vagy a hardverek kapcsán, mint amilyenek maguk a televíziók, valamint a HD DVD és a Blu-ray lejátszók.
"Mi magunk is sok tekintetben össze vagyunk zavarodva, képzelhetik, mit gondolhatnak akkor a vásárlóink" - fogalmazott Glasgow hallgatósága előtt a Beverly Hilton Hotelben. Idézte a Consumer Electronics Association 2005-ös beszámolóját, mely szerint az átlagos fogyasztó 20 percig hajlandó egy bonyolult termékkel bajlódni, mielőtt visszavinné azt.
Liao arról beszélt, hogy sokan nem ismerik vagy félreértik a HDTV működését és előnyeit. A Panasonic júliusi felmérése szerint a vásárlók negyed része hitte azt, hogy új HD készüléke automatikusan az összes csatorna képminőségének javulását eredményezi majd. A válaszadók 30 százaléka azt is bevallotta, hogy új szerzeményével nemigen tudott mit kezdeni, miután kihámozta a csomagolásából. Liao szerint "ezeknek az embereknek valóban segítségre van szüksége".
A Sony elnöke elmondta, hogy vállalata komoly lépéseket tervez a félreértések eloszlatására. A cég online ügyfélszolgálatot létesített a vásárlók és a kiskereskedők számára, és újszerű megoldásaik között szerepel például az üzletekbe telepített próbakészülék, melyen a fogyasztók elsajátíthatják az eszköz kezelésének minden csínját-bínját, mielőtt megvásárolnak és hazavisznek egyet. A Panasonic ezzel párhuzamosan indított programjában minden plazmatévé-vásárló megkülönböztetett ügyfélstátuszt kap, és telefonos konzultációs lehetőséget vehet igénybe.
Eszik vagy isszák a HDTV-t?
A Sony és a Panasonic illetékesei szerint a vásárlók többségének fogalma sincs arról, miről szól a HD televíziózás. A két cég azonban segíteni akar rajtuk...
Hirdetés
Hirdetés