A Pacific Media Associates piackutató cég szerint, júliusban először a 40-44 hüvelykes (nagyjából 102-112 cm) LCD televíziók és üzleti célú kijelzők végfelhasználói árai alacsonyabbak voltak, mint a hasonló méretű high-definition plazma kijelzőké. Nem is olyan régen, ebben a méretben a HD plazmák domináltak, mert az LCD-k lényegesen drágábbak voltak. Most, hogy az LCD-k átlagosan olcsóbbak lettek, az eladások gyorsan nőnek. Júliusban az LCD-k ebben a méretben a piac 46%-át adták és úgy tűnik, hogy a trend folytatódik, a plazmakijelzők dominanciája az 50 hüvelykes (~130 cm) tartományba tolódik.
Rosemary Abowd a Pacific Media Associates alelnöke szerint: "A múltban is folyamatosan ezt láttuk. Amint az LCD-k ára a HD plazmákkal azonos lesz, vagy azok alá csökken, az LCD lesz a nyerő." A cég szerint a 40-44 hüvelykes tartományban nagyon hamarosan több LCD-t adnak majd el Észak-Amerikában, mint HD plazmát.
Júliusban egyébként a lapos kijelzőre épülő televíziók eladása tíz százalékkal csökkent ezen a piacon, hasonlatosan az előző évek nyári uborkaszezonjához. Ugyanakkor ebben a szegmensben 67 százalékos éves növekedésre lehet számítani. Az eladások növekedését az amerikai futball szezon kezdetétől és a karácsonyi bevásárlási láztól várják. A legtöbb készüléket egyébként a Sony értékesíti, a maga 20,3 százalékos részesedésével, csupán egyetlen százalékkal lemaradva követi a Panasonic, míg a Samsung a harmadik szorosan a nyomukban.
Csökkenőben a nagyméretű LCD tévék ára
A DigiTimes egy olyan felmérésről számol be, amely szerint Észak-Amerikában olcsóbbak a 40-44 hüvelykes LCD kijelzők, mint a plazmák.
Hirdetés
Hirdetés