A Marketplace Pulse iparági kutatócég által bejelentett reklámdíj-emelkedés muníciót adhat a törvényhozóknak és a szabályozó hatóságoknak abban, hogy az Amazont magasabb adók fizetésére kötelezzék, és a társaság e-kereskedelmi platformján működő kereskedőket áremelésre kényszerítsék, miközben azok magasabb szállítási költségekkel és más inflációs tényezőkkel küzdenek - közölte a Bloomberg.
Az online vásárlás pandémia által indított hullámzása nagyobb reklámversenyt váltott ki az Amazonon, ahol a globális vásárlók idén becslések szerint 578 milliárd dollárt költenek majd az EMarketer piackutatócég szerint. Az olyan nagy márkák, mint a Procter & Gamble és a Clorox milliárd dolláros reklámköltségvetést különítettek el az Amazonra, hogy megőrizzék dominanciájukat, miközben az értékesítés a boltokból a weboldalakra tevődik át. A kis márkáknak, amelyeknek nehéz betörniük a fizikai boltok polcaira, korlátozott polcfelületük van, de van esélyük a helyükért harcolni az online térben, ha fizetnek azért, hogy az Amazonon való megjelenését.
A Marketplace Pulse szerint az Amazon keresőhirdetések kattintásonkénti költsége májusban 1,16 dollár volt, szemben az egy évvel korábbi 75 centtel. Ez az egy évvel ezelőtti 20 százalékhoz képest az Amazonon történő értékesítés átlagos hirdetési költségét a termék árának több mint 30 százalékára emelte. Az EMarketer szerint az Amazon reklámbevétele csak az Egyesült Államokban idén meghaladja majd a 20 milliárd dollárt, és ezzel tovább csökkenti az Alphabet tulajdonában lévő Google piaci részesedését, amely a digitális hirdetések terén vezető szerepet tölt be.
"Az árak idővel tovább fognak emelkedni. A piaci belépés a kisebb márkáknak egyre drágább lesz, ha olyan befutott brandekkel kerülnek szembe, amelyek hajlandóak fizetni a piaci részesedés védelméért" - mondta Juozas Kaziukenas, a Marketplace Pulse alapító vezérigazgatója.
A verseny a mély zsebű aggregátorok oldalán is nagyobb. Ezek felvásárolják a népszerű Amazon-márkákat annak reményében, hogy fogyasztói márkakonglomerátummá váljanak a digitális határokon. Az olyan cégek, mint a Thrasio, a Perch és a Branded 2 milliárd dollárt meghaladó adósság- és befektetői finanszírozást jelentettek be az Amazon-márkák megvásárlására és bővítésére, a reklám pedig a növekedés kulcsfontosságú eszköze.
Még magasabb árakon is jó üzlet az Amazon hirdetési helyet venni a digitális marketing más formáihoz, például a Facebook Instagramhoz és a Google-hoz képest, mert az e-kereskedelmi oldalon a vásárlók készen állnak a vásárlásra - mondta Ryan Gnesin, az Elevate Brands vezérigazgatója. Ez az Amazon aggregátor 20 márkát birtokol, és további öt megvásárlása folyamatban van.
"Messze az Amazon a leghatékonyabb és legjövedelmezőbb módja annak, hogy forgalmat irányítsunk a termékeinkr. A magasabb árak miatt kicsit kényesebbé vált a társaságunk abban, hogy mely cégeket hajlandó megvásárolni, attól függően, hogy mennyire támaszkodnak a reklámokra az értékesítésben" - mondta.
A globális politikai döntéshozók a multinacionális vállalatok, köztük a nagy technológiai cégek elleni összehangolt erőfeszítés részeként több adót szeretnének beszedni az Amazontól. A Gazdasági Együttműködési és Fejlesztési Szervezetnek (OECD) mintegy 140 országot kell rávennie, hogy egyezzenek meg egy tervben, amely magában foglalhatja az Amazon legjövedelmezőbb üzleti szegmensei, például a reklámozás megcélzását.
Néhány Amazon-kereskedő szerint az emelkedő hirdetési árak arra kényszerítik őket, hogy emeljék áraikat és óvatosabban bánjanak a költségvetésükkel. "Egyszerűen csak válogatósabbak vagyunk a kulcsszavakkal, és nem lehetünk olyan agresszívek" - mondta Chuck Gregorich, egy wisconsini kereskedő, aki tűzrakóhelyeket és kültéri bútorokat árul az Amazonon. Arra számít, hogy idén akár 10 százalékkal is emelnie kell az Amazonon az árakat, hogy fedezze a magasabb szállítási és reklámköltségeket.