A cég székhelye a Vancouver tőszomszédságában lévő Burnabyban található. A gázolaj szeptember 5-i literenkénti 1,91 dolláros páneurópai árát és a hidrogén 10 dolláros kilogrammonkénti árát alapul véve egy teherautó 100 dollár értékű üzemanyaggal valamivel több mint 179 km tud megtenni az új S1200 hidrogén üzemanyagcellás rendszerrel, a dízelmotoros teherautó 100 dollár értékű gázolajjal azonban csak kissé több mint 174 kilométere jut el.
Miközben az autóipar a nulla károsanyag-kibocsátású személyszállító elektromos járművekre (EV-k) áll át, a nagy teherautó-gyártók (például a Daimler Truck vagy a Volvo) nagy összegeket fektetnek be a hidrogén üzemanyagcellákba, hogy ezt a meghajtást hosszú távú fuvarozásra használják, mivel az akkumulátoroknak túl nagy a súlyúak ahhoz, hogy az e-teherautók életképesek legyenek.
A hidrogén üzemanyagcellák a hidrogént egy katalizátoron vezetik keresztül, amely energiát és hőt termel egy kis akkumulátor működtetéséhez, amely a teherautót hajtja. E ezeknek a celláknak az egyetlen kibocsátása a víz. A hidrogén üzemanyagcellák széles körű elterjedése két kihívással szembesült: eddig kevésbé hatékonyak voltak, mint a dízelüzemanyag, illetve Európában gyakorlatilag nem létezik üzemanyagtöltő infrastruktúra.
Az új cellarendszer lényegében az első kihívást oldja meg. "Ez előrelépés a jövő irányába. A termékünk szállíthatja azt a gazdaságosságot, amelyre ma szükség van az elfogadáshoz" - mondta Ben Nyland, a Loop Energy vezérigazgatója a Reutersnek. A Loop Energy az üzemanyagcellás rendszert a kezdő teherautó-gyártóknak és autóipari beszállítóknak kínálja. Utóbbiak az általuk előállított a hidrogénhajtás részeként juttathatják el a technológiát a nagy teherautó-gyártókhoz.
A Loop Energy legnagyobb részvényese az amerikai motorgyártó Cummins, amely több mint 20 százalékos részesedést szerzett a kanadai cégben - írja a Reuters.