A notebook-piac az asztali PC-ket követve egyre siralmasabb helyzetbe kerül, éppen ezért pedig nem csak árkedvezményeket, de nagy újításokat is várnak a potencionális vásárlók. Azt már hosszabb ideje tudjuk, hogy az egyik kulcs az érintőkijelző lehet, és mivel az elemzők, valamint a gyártók is folyamatosan ezt ismétlik; azt gondolhatnánk, hogy az érintőpanelek gyártása jó üzlet.
A Digitimes forrásai szerint egyelőre mégsem olyan elterjedt és felkapott az érintőkijelzős notebook, mint azt mindenki gondolta. Az érintős megjelenítők gyártói meglehetősen kihasználatlan gyártósorokkal kell majd dolgozzanak az év hátralévő részében.
Az érintős notebookok a teljes szektor mindössze 10 százalékát teszik ki az idei évben, így a helyzet már érthető. A hírek szerint a gyártók a legjobb esetben is a kapacitásuk felét tudják majd kihasználni emiatt. Az elemzők eközben azt próbálják kideríteni, hogy a fogyasztók hajlandóak-e többet fizetni az érintőkijelzőért, és, hogy vajon mekkora rá az igény a gyakorlatban.