Az utóbbi hónapokban meglehetősen nagy botrányt váltott ki, hogy az EU vizsgálata alapján a Microsoft körülbelül 15 hónapon keresztül csak részben tett eleget azon vállalásának, hogy eljuttassa a böngészőválasztő képernyőt a Windows operációs rendszert futtató európai számítógépekre.
A redmondi vállalat azután vállalta a böngészőválasztó megjelenítését, hogy az EU illetékesei szerint az Internet Explorer operációs rendszereibe ágyazásával visszaélt piaci fölényével. Az ügy kipattanása után a Microsoft technikai malőrre hivatkozva beismerte a tényállást, majd a választóképernyőhöz kiadott javítás mellett önkéntesen meghosszabbította 15 hónappal a képernyő megjelenítésének időtartamát.
Az ügy legújabb fejleménye, hogy a Mozilla Alapítvány egyik munkatársa szerint a böngészőválasztó képernyő gyengélkedése alatt olyan 6-9 millió letöltést veszíthettek; a javítás kiadása előtt a Firefox napi letöltései az „elvárhatónál” 63 százalékkal voltak alacsonyabbak, majd a patch kiadása után 150 százalékkal nőttek.
Megemlítendő, hogy ezen statisztika pontosságára nem kell mérget venni, hiszen elsősorban a Google Chrome miatt a kérdéses időszakban a Firefox folyamatosan részesedést veszített a piacon.