Hirdetés
. Hirdetés

Mobilon és a kiterjesztett valóságban erősít a TV2

|

A TV2 három képernyős stratégiájáról tartottak ma sajtótájékoztatót egy budapesti moziban. A ProSiebenSat.1 Group érdekeltségébe tartozó tévécsatorna az internet után mobilon is erősíteni próbál, ezenkívül az egyik bulvárlappal közösen augmented reality (kiterjesztett valóság) kampányt indít a jelenleg futó tehetségkutató show-hoz kapcsolódva.

Hirdetés

Nagy Andrea, a TV2 marketingigazgatója szerint kereskedelmileg ma még nem hozza az újmédia és azon belül az internet az elvárt bevételeket, sőt inkább ?feneketlen kútról" van szó, amibe sok pénzt kell önteni, miközben relatíve kevés videóreklámot tudnak eladni, de az újmédia jó marketingeszköz, a webes jelenlét növeli a nézők

lojalitását, hiszen interaktív szolgáltatásokat vehetnek igénybe. Ezért napokon belül a publikum is elérheti a TV2 iPhone-ra (iOS) készült egyedi applikációját az iTunes katalógusban, valamint ugyancsak hamarosan debütál a csatorna Androidos applikációja. Hozzátették: a Nokiával való együttműködésnek köszönhetően a finn gyártó N8-as telefonjára már most is előtelepítetten adják az úgynevezett webtv widgetet. Ezenkívül a tv2.hu-nak eddig is létezett mobilwebre optimalizált változata, ahol elérhetők például a Tények legfrissebb hírei, de az új applikációk révén a felhasználók lehetőségei jelentősen kibővülnek.

Rendes Zoltán, a TV2 kreatív igazgatója az mondta, hogy a 2010-ben bejegyzett, londoni székhelyű, de magyar szakembereket is foglalkoztató Appshaker céggel közösen fejlesztett applikációk segítségével a felhasználók elérhetik a tv2.hu weboldalon is megtalálható összes online videót (ezek száma mára már meghaladja a 65 ezret), a különböző előzeteseket, a cégcsoport érdekeltségébe tartozó FEM3 csatorna híreit, kereshetnek a tévéműsorban, és videóidőjárást is nézhetnek az iOS és Android rendszert futtató mobiltulajdonosok.

A sajtóeseményen a tv2.hu internetes csoportvezetője, Barócsi Áron ismertette a site nemrégiben történt megújulásának legfontosabb eredményeit. A weboldal egyedi látogatóinak száma 2009-hez képest megduplázódott, mostanra napi 100-120 ezer unique user nézi meg a site-ot, 500-600 ezer oldalletöltést generálva. Eközben a regisztrált felhasználók száma - többek között a Megasztárnak köszönhetően - megnégyszereződött, a videóletöltések száma pedig ugyancsak közel duplázódott. Mindezt - mint a Computerworld kérdésére elárulták - összesen 8 fős létszámmal érték el. Sokat segít, hogy a videókat a bloggerek és a különböző tartalomszolgáltatók gyakorta embeddelik oldalaikba - mondták.

Egyébként a tv2.hu forgalmának harmadát ezekben a napokban a most futó Megasztár látogatói adják. Ezen felbuzdulva indítják el a cégnél napokon belül azt a kiterjesztett valóság (augmented reality - AR) kampányt, amelynek lényege, hogy az érdeklődők egy kinyomtatott ábrát a kezükben egy webkamera elé tartva bekerülhetnek a csatorna tehetségkutatójának három dimenziós virtuális díszleteibe. (A cikkünk mellett található illusztráción e sorok szerzője épp kipróbálja az augmented reality szolgáltatást.)

(Disclaimer:a szerző 2008-ban az RTL.hu online szerkesztőjeként tevékenykedett.)

Hirdetés
0 mp. múlva automatikusan bezár Tovább az oldalra »

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Engedélyezi, hogy a https://www.computertrends.hu értesítéseket küldjön Önnek a kiemelt hírekről? Az értesítések bármikor kikapcsolhatók a böngésző beállításaiban.