Mark Zuckerberg, a Facebook vezérigazgatója sajtótájékoztatón jelentette be, hogy a cég legújabb Places nevű megoldása révén, kilépett a lokáció-alapú online szolgáltatások piacára. ?Az idei nagyon tartalmas és izgalmas nyárnak ígérkezik - nyilatkozta Zuckerberg. - Számos új terméket fogunk piacra vezetni." A Zuckerberg által említett új termékek sorában az első a Facebook Places - egy okostelefonokra optimalizált szolgáltatás, amely az olyan rendszerek előnyeit egyesíti, mint a FourSquare, vagy a Yelp.
A Places révén a felhasználók megoszthatják egymással a saját helyzetükre vonatkozó adatokat, megtalálhatják a közelben tartózkodó ismerőseiket, és új helyeket fedezhetnek fel.
Michael Sharon, a Places termékmenedzsere a sajtótájékoztató keretében mutatta be az alkalmazás működését, amelynek legtöbb funkciója már a FourSquare-ben is megtalálható volt. A felhasználók egy speciális iPhone-alkalmazáson, illetve a mobilböngészőkből elérhető touch.facebook.com címen keresztül érhetik el a rendszer főmenüjét, amelyben a közelben tartózkodó barátaik pozíciói mellett egy, a környéken található helyeket tartalmazó listát is megtalálhatnak.
Az utóbbi időben számos negatív kritika érte a Facebookot - elsősorban a felhasználók adainak kezelésével kapcsolatos gyakorlata miatt: nem csoda, hogy a cég illetékesei a prezentáció során rendkívüli hangsúlyt fektettek az alkalmazás biztonsági megoldásainak bemutatására. A rendszer alaphelyzetben csak az ismerőseinkkel osztja meg a mozgásunkkal, aktivitásunkkal kapcsolatos információkat; ám a kapcsolódó beállítások teljes mértékben testre szabhatók.