A világszintű mobilos hirdetések utáni árbevétel döntő többsége a Google zsebébe vándorolt az eMarketer legújabb jelentése szerint. A webóriás a tavalyi év során a hirdetők által globálisan elköltött 8,8 milliárd dollárnak több mint a felét zsebelhette be. Az elemzők szerint nagyjából 4,61 milliárdot, ami pedig a triplája az egy évvel korábbi értéknek. 2013-ra a szakértők még nagyobb értéket, 8,85 milliárd dollárosat várnak.
Érdekes helyzetet mutat, hogy a bár a többi nagy vállalat is nagy sikereknek néz elébe, a Google mellett mind eltörpül. A Facebook például hiába növeli 333 százalékkal a mobilos hirdetéseinek az árbevételét, idén "csak" 2 milliárd dollárt szedhet ebből össze. A Twitter csak az ötödik helyre tud bekúszni, 0,31 milliárddal.
A Google az összes digitális, webes hirdetést tekintve sem áll rosszul, a világpiac 31,5 százalékát birtokolva 32,73 milliárd dollárt szedett össze. A YouTube üzleti stratégiájának változtatásával még többet, még gyorsabban szed majd össze a vállalat.