Hirdetés
. Hirdetés

Csapatok, mezek és színek

|

Az OKI Printing Solutions és a színek lélektanát kutató pszichológus, Angela Wright a labdarúgó VB kapcsán a mezeket vizsgálta.

Hirdetés

A színek lélektana nemcsak a futballpályán, de a hétköznapi életben is hat, győztes receptet jelenthet sok olyan vállalkozás számára, amelyek kiaknázzák Wright arra vonatkozó elméletét, hogy ügyfeleik miként reagálnak az emblémáikban, hirdetéseikben, illetve egyéb kommunikációikban alkalmazott színekre.

Wright szerint bizonyos színek nagymértékben befolyásolhatják a játékosok energiaszintjét, az ellenfél reakcióit, sőt, még a szurkolók érzelmeit is. A francia csapat például kiváló üzenetet küld ellenlábasainak, mert felszerelésük királykék, néhány vörös részlettel. A kék az elme színe, így az ellenfelet "idegileg kikészítheti", mert azt sugallja, hogy stratégiailag alaposan átgondoltan játszik majd a csapat. Ez a gondolatébresztő szín a vörös agresszivitásával és erejével társítva remek egyensúlyt teremt, minthogy azt fejezi ki, hogy a csapat nemcsak okos, de merész is.

Az üzleti világban sok vállalat választja a kéket vállalati színnek - különösen a technológiai-, illetve pénzügyi cégek teszik ezt szívesen -, mivel ez a szín elősegíti az intellektus kisugárzását. Az IBM, a Dell és a Barclays Bank a logikus, nyugodt szervezet ábrázolására használja a kék színt.

Wright azt vallja, hogy a Spanyol válogatott vörös-arany felszerelése is nyerő választás. A vörös a fizikai erő színe, és mint ilyen, megfélemlíti majd az ellenfeleket. Sőt, a meleg sárgával társítva a Spanyol csapat a magabiztosság érzetét kelti majd.

Wright ugyanakkor arra int, hogy Anglia sikere a pályaválasztás szeszélyeitől függhet. Úgy véli, hogy az Angol válogatott fehér "hazai" meze passzívnak tűnhet a pályán, így csökkenti majd a csapat energiáját. Ugyanakkor "vendégmezük" vörös színe éppenséggel fokozza fizikai erejüket. A történelem igazolni látszik mindezt, hiszen Anglia legutóbb 1966-ban nyerte meg a Világbajnokságot, az idegenben viselt, győztes vörös mezben. A vörös szín serkentő erőteljessége olyan márkákat fogott meg, mint a Virgin, a Coca-Cola, vagy épp az OKI Printing Solutions, amelyek a vörössel energiát sugalmaznak, miközben megragadják vásárlóik figyelmét.

Hirdetés
0 mp. múlva automatikusan bezár Tovább az oldalra »

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Engedélyezi, hogy a https://www.computertrends.hu értesítéseket küldjön Önnek a kiemelt hírekről? Az értesítések bármikor kikapcsolhatók a böngésző beállításaiban.