A Sanoma Budapest stratégiai célja az egészség-vertikum erőteljesebb és teljesebb megjelenítése. A HáziPatika.com csoport megvásárlásával a médiavállalat Újmédia-divíziójának a gondozásába került a legismertebb és leglátogatottabb hazai egészségügyi portál, a www.hazipatika.com, a kisgyermekes családoknak szóló www.babaszoba.hu, valamint az első, idősebb korosztálynak szánt egészségügyi weboldal, a www.50plusz.hu. Az akvizícióval a Sanoma Budapest tulajdonába került a HáziPatika.com csoport részét képező Egészségbolt.hu webáruház (www.egeszegbolt.hu) is.
A Sanoma Budapest és a Házipatika.com Kft. tulajdonosai a felvásárlás vételárát üzleti titokként kezelik, így arról nem nyilatkoznak.
Ingyenes, közérdekű szolgáltatások - gazdaságilag sikeresen
A HáziPatika.com Kft. kis cégként indult, alapításától kezdve organikusan, lendületesen fejlődik, mára pedig gazdaságilag is sikeres vállalkozássá alakult. "Az akvizícióval az a célunk, hogy tovább növeljük a HáziPatika.com csoport weboldalainak ismertségét, s ennek eléréséhez a Sanoma Budapest teljes online és nyomtatott portfóliójára tudunk támaszkodni. Abban bízom, hogy a két cég kapcsolatba kerülésével újabb lendületes fejlődési ütem vár a HáziPatikára" - nyilatkozta az akvizíció bejelentésekor Gerentsér Imre, a Sanoma Budapest újmédiadivízió-igazgatója.
A HáziPatika.com csoportot alkotó weboldalak megvásárlásával az egészség-vertikumon belül hiányzó és elengedhetetlenül fontos terület kerül a Sanoma Budapest portfóliójába: nevezetesen a portálok által kínált precíz, szakmailag hiteles, akadémiai orvoslás, amelyet több mint hatvan, a portálnak dolgozó orvos-szakértő támogat.
www.hazipatika.com - havi 850 ezer látogató, 60 orvos-szakértő, 6 ezer cikk
A HáziPatika.com csoport története több mint tíz évre tekint vissza. A csoport kiemelt tagja, a www.hazipatika.com 1999 óta nyújt egészségüggyel, életmóddal kapcsolatos tartalmat és szolgáltatásokat. A portált havonta átlagosan mintegy 700 ezer egyedi látogató keresi fel, akik több mint 3.700 cikk mellett negyven kiemelt témában kereshetnek hiteles, közérthető információkat problémájukra, s több tucatnyi teszt vagy kalkulátor segítségét kérhetik.
A HáziPatika.com tartalmának gerincét az egészségügyi témájú cikkek alkotják, ám mellettük megtalálhatók a legfontosabb kapcsolódó hírek, nemzetközi érdekességek is. Médiatárában nívós nemzetközi egészségügyi animációk mellett száznál is több saját készítésű videóanyag várja a látogatókat. A portál leglátogatottabb tartalmai a betegségeket részletesen feldolgozó kiemelt rovatok, köztük is kiemelkedik az online fogyókúraprogram, valamint az interaktív vérnyomás- és vércukornapló. Bárki választ kaphat kérdéseire: a portál szakértői az elmúlt években több mint 40.000 kérdést válaszoltak meg. A HáziPatika.com rendezi meg öt éve minden esztendőben a nagy érdeklődésre számot tartó "Év kórháza" szavazást is.
A 2002-ben indult www.babaszoba.hu havonta több mint 170 ezer egyedi látogatónak nyújt hasznos információkat a gyermekek egészségével kapcsolatban. 750 cikket tartalmazó archívuma mellett pezsgő közösségi élet folyik az oldalon: a fórumokban több millió hozzászólás íródott, és a látogatók számtalan blogot vezetnek gyermekükről. A
friss hírek vagy éppen a betegségek közérthető leírását tartalmazó betegséglexikon éppúgy része az oldalnak, mint a HáziPatika.com esetében.
Merész vállalkozás volt 2007-ben időseknek szóló egészségügyi portált indítani, de mára a számok igazolták az elképzelést: havonta közel 90 ezer egyedi látogató keresi fel a www.50plusz.hu oldalait. Egyedül ezen a portálon érhető el például a speciális biológiai életkor-kalkulátor, amely képes kiszámolni, hány évesek is vagyunk valójában.
Ezek a számok is tükrözik az igényt a precíz és hiteles, egészséggel és betegségekkel kapcsolatos hírekre, információkra, online elérhető orvos-szakértői segítségre. A Sanoma Budapest portfóliója az életmóddal foglalkozó teljes tartalmat kínálja: diéta, mozgás, rekreáció, stresszoldás és lélekápolás témájú oldalt (www.wellnesscafe.hu), a család testi-lelki egészségével, a megelőzés természetes és új útjaival foglalkozó lapot (Nők Lapja Egészség), a legnagyobb online női közösség (Nők Lapja Cafe) kisgyermekekkel és életmóddal is kapcsolatos tartalmát, valamint a legrégibb magyar, hagyományos baba-mama témákat feldolgozó magazint, egy igazi klubot (Kismama). A portfolió a HáziPatika.com csoport csatlakozásával már a teljes egészség-vertikumot kínálja a felhasználóinak.
Az elmúlt években a HáziPatika.com csoport több rangos díjat is elnyert, így 2005-ben és 2008-ban a www.hazipatika.com az "Év honlapja" elismerésben részesült, a Deloitte "Fast 50", azaz az ötven leggyorsabb növekedést mutató közép-kelet-európai technológiai cég rangsorában öt éven át szerepelt árbevétel-növekedésének alapján. Az oldal újságírói több rangos díjat nyertek el, a többi között "A leghitelesebb média a babatáplálásban" és a Médiaunió "Nincs de!" kampányának fődíját.