Az IHS Suppli piackutató vállalat pénteken publikált felmérése szerint hatalmasat nőtt a Netflix: a cég, amely 2010-ben még csak az Egyesült Államok online mozipiacának kevesebb mint egy százalékát birtokolta, 2011-ben 44 százalékra növelte a részesedését. A szegmens nagy vesztese a korábbi csúcsragadozó, az Apple: a kaliforniai vállalat részesedése egy év alatt 60,8-ről 32,3 százalékra csökkent.
Dan Cryan, az IHS digitális médiáért felelős részlegének kutatási igazgatója szerint a következő években, az online videófogyasztás fokozatos térnyerésének köszönhetően újabb drámai változások történhetnek a piacon. A szegmens egyre erősebbé válik: az online mozibiznisz 2011-ben megduplázta korábbi részesedését és 992 millió dolláros üzletté nőtte ki magát. Ráadásul az elemzők idén is hasonló mértékű, vagy nagyobb növekedésre számítanak.
Cryan szerint korai lenne valódi Apple-Netflix párharcról beszélni. „A két cég alapvető értékei nagyon különbözőek” - húzta alá a szakember. Ráadásul mindkét vállalatnak megvannak a maga direkt konkurensei: a Netflixnek egyelőre inkább a Hulura és a Walmart által patronált Vudura kell odafigyelnie, mint az iTunest üzemeltető Apple-re.
Az IHS iSuppli egy másik, szintén pénteken kiadott elemzése szerint az Egyesült Államok háztartásai egyre kevesebbet költenek a fizikai adathordozókon terjesztett médiatartalmak vásárlására és kölcsönzésére. 2011-ben a kiskereskedelmi forgalomban kapható CD-k, DVD-k, BluRay lemezek értékesítéséből származó bevételek az előző évben regisztrált 9,9 milliárdról 12 százalékkal 8,8 milliárd dollárra estek vissza. A kölcsönzésekből befolyó bevétel is csökkent – részben valószínűleg éppen a Netflix sikerének köszönhetően.