Felvonó Távfelügyelet néven indított új szolgáltatást a Vodafone a napokban, mely a lifttel rendelkező építmények gazdáinak kínál megoldást "rázós" helyzetekre, illetve ezek megelőzésére. A távfelügyeleti megoldás lényege, hogy ha a felvonó megáll, vagy nem működik, és az ott lakók, dolgozók nem tudják azt elhagyni, csak a vészhívót kell megnyomniuk. Ekkor a rendszer hangkapcsolatot létesít a távközlési cég mentőcsapatával, amely a liftben rekedtek segítségére indul, miközben már távolról is segítséget próbál nyújtani.
A cég szerint a liftekben manapság megtalálható elavult vészcsengők több tekintetben sem jelentenek ma már korszerű megoldást. Egyrészt többségük nem működik megbízhatóan, másrészt áramszünet esetén az akkumulátor nélküli régi vészjelzők nem használhatók - vagyis az utas magára marad a sötét liftben. Ezenkívül a vészcsengők beépítésükkor általában a házmesterlakásban riasztottak, de ma már a legtöbb házban nincs folyamatosan az épületben mentésre jogosult személy. Egy segélyhívó mobilszám kiírása sem nyújt elegendő biztonságot: ha például csak a szemetet viszi le a liftező utas, nem biztos, hogy van nála mobiltelefon.
A Vodafone által távfelügyelt lifteknél nem merülhet majd fel, hogy az időszakos ellenőrzést végző szakemberek leállíttatják a felvonókat, mert azok nem felelnek meg a jogszabályoknak, ugyanis a felvonóba szerelt rendszert a vállalat folyamatosan felügyeli, és szükség szerint karbantartja. A központi rendszer a vészhívó esetleges hibáit távoli diagnosztikai rendszerén keresztül automatikusan, azonnal jelzi.
A vészjelző rendszer működéséhez szükséges térerőt a távközlési cég szerelői a létesítéskor emeletenként ellenőrzik, így vészhelyzet esetén nem fordulhat elő, hogy a liftben rekedtek nem tudnak kapcsolatot teremteni a mentőcsapattal. A lifttel rendelkező ingatlantulajdonosok egyébként választhatnak, hogy riasztáskor a Vodafone csapata, vagy saját szolgálat vonuljon-e a helyszínre.