Budapesten hozta létre európai regionális központját a BlueVoyant, a budapesti műveleti központ létszámát a következő egy évben megduplázzák - közölte a kiberbiztonsági vállalat.
A megalapítása óta, 5 év alatt 20 országban több mint 700 fős ügyfélkört alakítottak ki és váltak a világ vezető kibervédelmi vállalatává. Magyarországon főként a pénzügyi cégek, médiavállalatok, és kormányzati szektorban vannak ügyfeleik. Az idén, hat ország közül Magyarországot választották a kiberbiztonsági műveleti központnak, így innen irányítva monitorozzák és óvják az ügyfelek digitális ökoszisztémáját - közölték.
A BlueVoyant több finanszírozási fordulón van túl, köztük a legutolsó elérte a 250 millió dollárt. Az európai terjeszkedés hátteréül szolgáló budapesti műveleti központot is a beruházások részeként valósították meg.
Rácz György Róbert, a BlueVoyant Europe vezetője, a BlueVoyant Magyarország ügyvezető igazgatója elmondta: jelentősebb és folyamatos befektetést kíván a megfelelő humán erőforrás, a szakértői gárda kialakítása és rendszeres fejlesztése. Az amerikai központú BlueVoyant ezért nyitotta legújabb központját épp Budapesten, hogy az itt már az induláskor rendelkezésre álló, egyedülálló humán szakértelemmel erősítse a cég európai jelenlétét. Hozzátette: a budapesti központban több mint 20-an dolgoznak, és ezt a folyamatos fejlesztésekkel - mint például az amerikai kutatás-fejlesztési feladatok egy részének Magyarországra telepítése - a következő egy évben várhatóan megduplázzák. Az árbevételt firtató kérdésre közölte: a BlueVoyant nem hoz nyilvánosságra részletes pénzügyi adatokat, ugyanakkor a vállalat 5 éves fennállása alatt évente megduplázta vagy megtriplázta bevételeit, 30 országban jelenleg 650 alkalmazottjuk van.
Kitért arra: a magyar piac erősen polarizált. A Magyarországon jelen lévő külföldi cégek és a high-tech vállalatok kibervédelme a nyugat-európai vállalatokéval megegyezik. Míg a hazai gyártóvállalatok, KKV-k és startupok, amelyek nem engedhetik meg maguknak, hogy saját IT-biztonsági csapatot építsenek fel, segítségre szorulnak. Sok hazai vállalkozás még nincs tisztában azzal sem, hogy mennyire kitettek egy-egy ilyen támadásnak. A BlueVoyantnál aktívan dolgoznak azon, hogy ez Magyarországon is megváltozzon, fejlődjön - tette hozzá.