Ebben a történetben nem az a döbbenetes, hogy megtörtént. Ami igazán felháborító, hogy mennyi időn át csinálták és ezáltal hány embert, banki ügyfelet károsíthattak meg.
Az esetből néhány dolog kitűnik:
- a felvételeket a bankbiztonsági szakemberek nem nézik, nem használják a rendszereket aktívan.
- feltételezhető, hogy jöttek ügyfélpanaszok, ezekre nem volt megfelelő eljárás, hogy kivizsgálják és gyorsan találjanak összefüggéseket.
- attól még, hogy valamennyire felismerhetők az elkövetők, nem jelenti azt, hogy a képek jó minőségűek.
- amennyiben több banknál fordult elő az eset akkor egy szisztematikus hibáról beszélhetünk, vagyis ez közös folyamathibákra utal a bankoknál.
Egy kamerarendszer elriasztja az ilyen elkövetőket? Válasz egyértelműen nem. Az elkövetőknek tisztában kellett lenniük azzal, hogy felvétel készül róluk. Azt, hogy ennyire leplezetlenül mégis miért vállalták be már egy másik kérdés.
A minőségi video rendszer nem alkalmas arra, hogy eltántorítsa az elkövetőket az ilyen jellegű bűncselekményektől, de több hozzáadott értéke van.
- Jó minőségű Full HD felvétel. A jól kiválasztott és elhelyezett IP kamerák segítségével olyan felvételek készíthetők, melyekkel az azonosítás sokkal könnyebb és gyorsabb.
- Rejtett kamerák. A látható kamerák elől elrejtheti az arcát az elkövető, de olyan rejtett kamerás megoldások is kialakíthatók, amivel az elkövető nem kalkulál.
- Intelligens analízis. Olyan intelligens funkciókkal lehet a rendszert felruházni, akár kamera- akár szerver oldalon, amivel a szokatlan mozgások vagy műveleteknél riaszt a rendszer. Akár utólagosan, a rögzített anyagból is lehet ilyen analízist készíteni.
De a technológia mit sem ér megfelelő szervezeti folyamatok nélkül.