Hirdetés
. Hirdetés

Válságban is vásárol a magyar?

|

A válság ellenére sem spórolnak karácsonykor a magyarok.

Hirdetés

A hipermarketekben és nagy elektronikai üzletekben vásárlók 54%-a várhatóan 100 ezer forintot vagy annál kevesebbet költ 2008 karácsonyán. A legnépszerűbb termékek a mobiltelefonok, az LCD és plazma televíziók lesznek.

A karácsonyi szezon kezdetén az LG egy fogyasztói kutatás keretében vizsgálta az elektronikus termékek piacán várható ünnepi vásárlási trendeket. A november második felében készült kutatás során a cég promóterei közel 200 főt kérdeztek meg, személyes megkérdezés formájában, az ország egyes hipermarketeiben és nagy elektronikai szaküzleteiben. A 20 és 69 év közötti megkérdezettek fele férfi, fele nő, 90%-uk legalább érettségivel rendelkezik, 69%-uk, pedig fővárosi, vagy valamely nagyobb vidéki város lakosa.

A kutatásból kitűnik, hogy a karácsonyi vásárlási láz az idén korábban kezdődött; 5-ből 2 vásárló már november közepén elkezdte a karácsonyi felkészülést, 40%-uk azonban csak december elején-közepén lát neki az ajándékok beszerzésének. A megkérdezetteknek mindössze 10%-a az, aki az utolsó pillanatra hagyja majd a vásárlást.

A kutatás alapján elmondható, hogy a kedvezőtlen gazdasági helyzet negatív hatásai idén karácsonykor várhatóan még nem érvényesülnek a műszaki cikkek piacán, a magyar vásárlók beszerzéseire egyelőre nincs hatással a nemzetközi gazdasági helyzet. A megkérdezettek 25%-a a tavalyi évhez hasonló nagyságú összeget, további 33%-uk valamennyivel többet, 18%-uk pedig jelentősen többet készül költeni elektronikai cikkekre a karácsonyi ünnepek közeledtével. A megkérdezett vásárlóknak mindössze közel az ötöde nyilatkozta, hogy valamivel kevesebbet kíván költeni ezen termékkategóriára, mint az előző évben.

xmas.jpg


10-ből 9 vásárló készpénzzel vagy bankkártyával szándékozik fizetni az elektronikai készülékekért. A vásárlók 12%-a tervez áruhitelt felvenni a szigorúbb hitelezési feltételek ellenére is. 

A válaszadók 14,8%-a 25 ezer forintnál kevesebbért tervez elektronikai cikkeket vásárolni az ünnepek közeledtével. A 25 ezer és 50 ezer forint közötti értékben a megkérdezettek 19,3%-a tervez költeni, és szintén hasonló, 20% az 50 ezer és 100 ezer forint között vásárolni szándékozók aránya. Ezen a karácsonyon tehát a megkérdezettek 54,1%-a tesz 100 ezer forint vagy ennél kevesebb értékben elektronikai termékeket a fa alá. 100 ezer forintnál többet pedig a válaszadók 25,9%-a szán ezen termékkategóriára.

A felmérés eredményei szerint az idei karácsony legnépszerűbb elektronikai terméke a mobiltelefon lesz (19,4%), ezt követik a plazma és az LCD televíziók (18,7%), majd az egyéb elektronikai kiegészítők, mint például a pendrive, vagy a memória kártya. Ezek után következnek az olyan háztartási gépek, mint a kávéfőző és a hajszárító, majd - közel azonos népszerűséggel - az asztali DVD lejátszók, a digitális fényképezőgépek, a porszívók, a vasalók és az mp3 lejátszók.
Hirdetés
0 mp. múlva automatikusan bezár Tovább az oldalra »

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Engedélyezi, hogy a https://www.computertrends.hu értesítéseket küldjön Önnek a kiemelt hírekről? Az értesítések bármikor kikapcsolhatók a böngésző beállításaiban.