A mobilgyártók minden évben új eszközgenerációt adnak ki, de közben szépen lassan mindig följebb srófolják a csúcsmodellek árát. Ez viszont azt eredményezi, hogy a vásárlók kétszer is meggondolják az új eszköz megvásárlását, és egyre ritkábban cserélnek okostelefont.
A HYLA Mobile felmérése szerint 2016-ban az amerikaiak még 2,39 évente váltottak mobilt, idén viszont ez az átlagérték 2,83 évre nőtt. A legtöbbet az Apple helyzete romlott, a 2016-os 2,37-ről idén 2,92 évre emelkedett az új iPhone-ok "kihordási ideje".
Az Android mobilok olcsóbbak, a választék is nagyobb belőlük, és emiatt a vásárlók kicsit sűrűbben, 2,66 évente cserélnek modellt, de ez is rosszabb, mint a két évvel ezelőtti 2,44 év.
Ezek a statisztikák az érintettek számára nyilván nem okoznak meglepetést, ugyanakkor elgondolkodtathatják a gyártókat, hogy meddig érdemes feszíteniük a húrt. Igaz, egyelőre még az Apple méregdrága újdonságai is jól fogynak, vagyis az iPhone-ok sem érték el a vevők tűréshatárát. De ha a húr elpattan, annak a gyártók fogják meginni a levét.