A Dell ellen a New York-i főügyészség indított eljárást, és az Albany Megyei Legfelső Bíróság hozott ítéletet kedden. Az egyik vád arra vonatkozott, hogy a Dell megfosztotta az ügyfeleit a nekik jogosan járó technikai támogatásért. Az emberek sok esetben hosszú ideig kellett várniuk telefonon, többször átkapcsolták őket, és az ügyfélszolgálat gyakran egyszerűen megszakította a beszélgetést. Más esetekben a vállalat nem végezte el a helyszíni javítást, arra hivatkozva, hogy szoftverhiba miatt nem működik a számítógép, holott hardverhiba okozta a problémát.
A Dell pénzügyi leányávllalata, a Dell Financial Services kamatmentes hiteleket hirdetett, ennek ellenére majdnem minden érdeklődőtől megtagadta ezt a lehetőséget. Sokszor úgy adtak el különböző termékeket, hogy nem tájékoztatták az ügyfeleket a kondíciókról és sok esetben 30 százalékos kamatot is felszámoltak - állapította meg a bíróság. Továbbá a Dell és a Dell Financial Services lemondott megrendeléseket számláztak ki, majd illegális behajtási megoldásokkal szedték be a pénzt.
A bíróság még nem állapította meg, hogy mekkora kártérítést kell fizetnie a Dellnek a megkárosított ügyfeleknek. A Dell nyilatkozatában reményét fejezte ki, hogy a vizsgálatok végén majd kiderül, hogy csupán egy elenyésző számú ügyfélnek voltak rossz tapasztalatai. A vállalat bizonyos abban, hogy az ügyfélszolgálati ügyintézés megfelel az ipari átlagnak, sőt, azon felüli.
Csalt a Dell
Csalás, félrevezető reklám, megtévesztő üzleti gyakorlat - többek között ezekben találták bűnösnek a Dellt az Államokban.
Hirdetés
Hirdetés