A szélessávú internethozzáféréssel rendelkező amerikaiak 60 százalékának van olyan mobiltelefonja, amellyel az internetre csatlakozhat, ám csupán 5 százalékuk használja a készüléket erre a célra - áll a Media-screen gyorsfelmérésében. Egy másik kutatócég, az M:Metrics szerint az amerikai és nyugat-európai telefonok jelentős része egyben zenelejátszó is, ám nagyon kevesen töltenek le zenét a mobilszolgáltatók kínálatából.
A Media-Screen ügyvezető igazgatója, Josh Crandall szerint az amerikai mobilozók azért maradnak távol a mobilinternet használatától, mert az drága, az olcsóbb csomagok esetében pedig nehéz nyomom követni, hogy mennyi maradt meg a felhasznált keretből, így a mobilizók inkább nem használják az internetet. A szakértő szerint ez olyan légkört teremt, amelyben az emberek félnek használni a lehetőségeket, és nem érdekeltek abban, hogy minél többet és többen alkalmazzák azokat.
Az M:Metrics tanulmánya szerint a zenetelefonok közül a Sony Ericsson W850i után érdeklődnek a legtöbben. A brit telefonok 40 százaléka zenelejátszó is egyben, Németországban, Olaszországban és Spanyolországban ez az arány 25 százalék. Amerikában csupán a készülékek 17 százaléka zenelejátszó, viszont itt az elmúlt egy évben 385 százalékkal nőttek az eladások.
A felhasználók számítógépükről töltenek fel zenét a készülékre, és nem vásárolnak dalokat a mobilszolgáltatóktól. Nagy-Britanniában eddig a zeneképes telefontulajdonosok 2,7 százaléka töltött le zenét, míg Amerikában az arány 0,7 százalék. A tanulmány szerint ez azzal magyarázható, hogy bonyolult a zenevásárlás folyamata. Emellett kevesen vannak azok is, akik zenehallgatásra használják telefonjukat: Nagy-Britanniában a zenetelefon tulajdonosok 12,2 százaléka, míg Amerikában 2,7 százalékuk.