Rendkívül gyorsan, mindössze három nap alatt építették újjá a UPC Magyarország munkatársai azt a szentendrei fejállomást, amely még szombaton hajnalban égett le. A tűz oka egyelőre ismeretlen, a hatósági vizsgálat még folyamatban van. Az összesen hét települést - Budakalászt, Leányfalut, Pilisborosjenőt, Pilisszentlászlót, Szentendrét és Ürömöt - kiszolgáló hálózati központban lévő berendezések jelentős része a tűz miatt megsemmisült, illetve használhatatlanná vált, ezért több mint 6 ezer előfizetőnél szüneteltek az internet, a kábeltévé és a vezetékes telefon szolgáltatások.
A UPC munkatársai az oltást és a romeltakarítást követően azonnal megkezdték az új fejállomás telepítését, amely ideiglenesen mobil konténerekben kapott helyet. A tapasztalt távközlési szakemberekből álló, több mint 50 fős team a sokszor mostoha időjárási körülmények ellenére, hétvégi és éjszakai műszakokban dolgozott azon, hogy elkészüljön az új hálózati központ és minél hamarabb újraéledhessenek az ügyfeleknél a szolgáltatások.
"A szentendrei tűzeset speciális helyzet elé állított minket, ugyanis szó szerint az alapoktól kellett egy teljesen új hálózati központot felépítenünk. Cégünk történetében eddig példa nélküli kihívással szembesültünk, de munkatársaink szakértelmének és kitartásának köszönhetően rendkívüli gyorsasággal sikerült úrrá lennünk a helyzeten. Ügyfeleinknek ezúton is köszönjük, hogy türelemmel viselték ezt az időszakot." - mondta Koós Attila, a UPC Magyarország hálózatirányítási igazgatója.
Kedd hajnalra már üzemképes volt a konténeres fejállomás, reggeltől fokozatosan indultak újra, dél óta pedig már mindenütt élnek a szolgáltatások a szentendrei körzetben. Azokat az ügyfeleket, akiknél esetleg még nem működik megfelelően az internet, arra kéri a UPC, hogy néhány másodpercre kapcsolják ki, majd indítsák újra modemjüket.