Hirdetés
. Hirdetés

Felismeri vásárlóját a jövő boltja

|

Az Intel és a Microsoft közösen fejlesztett digitális kijelzője elengedhetetlen kelléke lehet a jövő boltjainak.

Hirdetés

Az Amerikai Kiskereskedelmi Szövetség 2010-es expóján a Microsoft és az Intel képviselői először mutatták be a nagyközönségnek a közösen fejlesztett digitális kijelzőjük kísérleti változatát, amely elképzelésük szerint a jövő boltjainak elengedhetetlen kelléke lehet.

 

 

A kísérleti kijelző


Az Intel Core i7 processzorral és Windows Embedded 2011 operációs rendszerrel rendelkező 7 láb (körülbelül 210 centiméter) magas eszköz két kijelzőből áll: egy kisebb LCD panelre, illetve egy szélesebb 80 colos érintőképernyős holografikus megjelenítőre tagozódik. Utóbbi mivel átlátszó, ezért a mögötte lévő kiskereskedelmi egység valós képét jeleníti meg, ahhoz igazítva a felületén megjelenő információkat. Ez fontos, hiszen így a vásárlót képes egyrészt lenyűgözni, másrészt a készülék előtt álló valóban a szeme előtt megjelenő bolton belül navigálhat. Az érintőképernyő ráadásul tovább növeli ezt a hatást, így az ujjukkal a vásárlók bármikor megtalálhatják a nekik tetsző portékákat.

Sőt ezt még a gép is segíti, mivel az Intel elmondása szerint egy anonimitást biztosító videó analitikai szoftver található meg az eszközön belül, amely képes a főbb demográfiai jellemzők alapján azonosítani a kijelző előtt álló személyt. Felismeri a vásárló súlyát, magasságát, nemét és életkorát, így személyre szabott termékeket tud ajánlani a fogyasztónak, míg a számára irreleváns árukat háttrébb sorolja. Sőt a kiválasztott akciókat és kuponokat még a vásárló mobiltelefonjára is képes továbbítani, így is segítve az eladást.

Az eszköz jobb oldalán lévő LCD kijelző pedig mindig releváns hirdetéseket képes megjeleníteni, nem terhelve a vásárlót érdektelen reklámokkal. Az Intel elmondása szerint a gép szoftvere által készített statisztikákat később a hirdetők is hasznosíthatják, így az egyébként közterületi reklámfelület esetében két olyan tényezőt kapnak meg, amelyről ma még csak álmodhatnak: célzott hirdetéseket és pontos statisztikákat.

 

 

A Különvélemény boltja

A megoldás egyébként nagyon hasonló a Különvélemény cím filmben látott megoldáshoz, ám a fejlesztők elmondása szerint az eszköz nemhogy nem készít az előtte álló szivárványhártyájáról felvételt, de a vásárlók anonimitását védve még arcfelismerési funkciókkal sem rendelkezik.
Hirdetés
0 mp. múlva automatikusan bezár Tovább az oldalra »

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Engedélyezi, hogy a https://www.computertrends.hu értesítéseket küldjön Önnek a kiemelt hírekről? Az értesítések bármikor kikapcsolhatók a böngésző beállításaiban.