Gyanítható, hogy a Twitterezés első hazai áldozatának tekinthető a T-Mobile hálózati hibáját marketing akcióvá változtató Vodafone managert Amerikában magas prémiummal jutalmazták volna. Magyarországon inkább kirúgták. A cég kommunikációs igazgatója szerinti sportszerűtlen magatartás miatt elbocsátott alkalmazott gyorsan tematizálta az online médiát.
A konkurens vállalat hibáját Twitteren kifigurázó kommunikációs szakember igazi bűne valójában az a szemfüles AdWords kampány lehetett, amely pillanatok alatt körbejárt a Facebook és a Twitter segítségével. Egyes vélemények szerint az élelmes akciót inkább elismerni kellett volna, mint büntetni.
Az ominózus hirdetés időben jelent meg.
Az eset természetesen pillanatok alatt a kiváltott mindenféle reakciót, amelyek közül talán a legérdekesebb, hogy néhány órája elindult a Facebookon egy rajongói oldal, amelynek a szlogenje egyáltalán foglakozik a hivatalos állásfoglalások politikus hangnemével.
A hozzászólásokból ítélve a rajongók többsége inkább jófejségnek értékelte az akciót, se nem érezte a konkurencia elleni durva támadásnak a Vodafone manager szokatlan marketing húzását, a többség a cég reakcióját túlzónak és feleslegesnek érzi.
Az Ok, csörögjetek ránk! ;) rajongói között természetesen a téma szereplői, újságírók, média és pr managerek egyaránt megtalálhatók, akik többsége rokonszenvesnek ítélte a Vodafone által elbocsátott szakember akcióját.
Az interneten elérhető szavazó oldalon a már mintegy 2500 szavazó közül 1420 véli úgy, hogy a marketinges inkább dicséretet érdemelt volna, 609 szavazó szerint pedig csak a munkáját végezte. A szavazók közül mindössze 14 százalék gondolja azt, hogy büntetést érdemelne.
A már több mint 380 rajongóval rendelkező Facebook szekció jól mutatja, hogy milyen hatása lehet az internetes közösséget érintő céges intézkedésnek, mekkora vihart kavarhat egy jól tervezett online kampány, illetve miként üthet vissza, a felesleges céges politika.